Thursday, December 2, 2010

LC135 Terbaru!!

Salam gadget untuk semua, kali ini kita akan lihat moto LC terbaru, hehe..haaa...apamacam? sekali tengok pun dah menarik perhatian kan, ape lagi kalau dengar spec terbaru LC ni, mesti korang nak tapau balik satu bijik. Jom kita tengok ape yang baru..



Pertama sekali mygadget nak ingatkan, ini adalah model Jupiter MX (LC135) terbaru yang akan dilancarkan di Indonesia, so harap-harap moto ni akan masuk ke Malaysia secepat mungkin, nak cakap secepat mungkin pun payah gak, sebab kan Indonesia pun belum dilancarkan, dah dilancarkan pun tunggu bertahun-tahun baru keluar kat Malaysia (macam LC135 lama)

Ok, jom kita riview design dan spec dari moto Jupiter MX. Secara kesuluruhan design, amat memuaskan, yang boleh korang nampak perubahan paling ketara sekali ialah lampu depan, lampu belakang, bahagian dada dan cover ekzos yang beza dari LC lame. Tapi asal la diorang tak buat disc brake blakang sekali kan?? tgok ni plak.




Gamba ni dan 2nd plak ade disc brake blakang, so mane satu betul ni, ni MyGadget pun x pasti, sebab barang ni pun belum dilancarkan, tapi harap-harap kat Malaysia nanti keluar yang ada disc brake blakang, xyah la kaki-kaki modi nak kene modi lagi kan.hehe..

Sekarang kita zoom pulak kat bahagian-bahagian moto ni dengan lebih dekat.






K, kite tengok bahagian depan, kite leh tengok bahagian dada Jupiter ni telah dikecilkan berbanding dengan Jupiter lama, fungsi untuk aerodinamik kot,hmmm..xtaw la pada pandangan korang, sekali tengok macam dada wave 125X pun ade kan??




Bahagian meter pulak, fulaamaakk!! gempak...design ala-ala robot. Design improved dari yang sebelum ni yang hanya macam kotak segi empat, ni ade part-part dye masing-masing..Macam lagenda 115z pun ade...





Lampu belakang dye pulak pun di improve, design lampu ni lebih futuristik dan tajam, xder lagi la tengok LC pakai lampu X1R xpun CBR kali ni. Ape-ape pun yamaha telah design lampu ni dengan keinginan kita.





Bagi rim pulak, rim still same macam yang lame, tapi ura-ura mengatakan, rim akan menggunakan rim yang lebih lebar 2.00-17 kat depan, 2.50-17 kat belakang, pehhh..lebar tu, sape yang kaki leper memang puas dengan perubahan hebat ni =) . Tapi kita leh tengok kat sini xder pulak disc belakang,hhmmm...

Ok, skang kite tengok pasal spsifikasi pulak, Dengar khabar, moto ni tetap mengekalkan 135cc, paling tepat 134cc la, tapi ape yang hebat ialah moto ni dilengkapi dengan 5 gear, 5 gear tu, berbading dengan yang sebelum ni hanya ade 4 gear. Penggunaan liquid cooled masih sama, tetapi akan dilengkapi dengan Forged Piston, Throttle Position Sensor (TPS). Bahagian Clutch plak, ade yang dijual ade clutch tangan, dan ade yang automatik. Tapi ini spec bagi jupiter mx, camne lak dengna LC135 kite? so tunggu je la, sabar separuh dari iman..Forged piston tu xpasti la spec LC135 kite ade ke x, maklum la, moto kat Malaysia xleh laju2..

Abis citer...The end

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...